Новини 18 Грудня 15:34

Заборонений російський канал RT використав сербську ліцензію для роботи у Німеччині

У Німеччині з’явився новий цілодобовий канал новин німецькою мовою, який входить до російського холдингу RT. Попри те, що дозволу на трансляцію російські телеканали в Німеччині отримати не можуть, нове медіа буде транслюватись під ліцензією Сербії.

Новий канал RT DE запустила компанія RT (екс-“Russia Today”) 16 грудня. Він матиме студії у Москві та Берліні та транслюватиме у прямому ефірі новини, ток-шоу і документальні фільми, повідомляє Балканський оглядач.

Rt 1

Щоб обійти обмеження щодо видачі ліцензії, російські спеціалісти скористались ліцензією, виданою Регуляторним органом електронних медіа (REM) Сербії на мовлення телеканалу “RT auf Deutsch (RT DE)” (екс-“Russia Today”, що виходить німецькою мовою).

Вже 16 грудня “RT DE” вийшов у ефір “через різні канали розповсюдження”, призначені для аудиторії у Німеччині, констатувала німецька державна установа, що відповідає за медіа (Медійний орган Берлін-Бранденбург, MABB).

“Жодної заявки на це мовлення не було подано, а також не було видано дозвіл”, – зазначає MABB.

На сайті RT зазначено, що вони отримали дозвіл на кабельну та супутникову передачу в Сербії, але, “за попередньою оцінкою, це недостатня (правова) основа для поширення програми в Німеччині”, констатує німецький регулятор.

MABB звернувся до російського державного мовника “RT auf Deutsch (RT DE)” за поясненнями, чому телекомпанія веде мовлення для німецького ринку після отримання ліцензії в Сербії.

“Сьогодні ми розпочали судовий розгляд і звернулись за коментарем до (державного) мовника Росії”, – йдеться у відповіді MABB на запитання Радіо Вільна Європа (RSE), передане в п’ятницю, 17 грудня.

Що каже Сербія

Голова Ради Регуляторного органу електронних медіа (РEM) Сербіїї Олівера Зекіч 17 грудня підтвердила ЗМІ видачу ліцензії на транскордонне мовлення каналу “RT auf Deutsch (RT DE)”. Вона зазначила, що після отримання ліцензії мовник отримує право на надання медіа-послуг через кабельну, супутникову та електронну мережу зв’язку IPTV. Зекіч стверджує, що ліцензія була видана “на підставі закону та Європейської конвенції про транскордонне телебачення”.

Таким чином, російський державний мовник отримав офіційний дозвіл на трансляцію своїх передач у Німеччині, обійшовши німецькі закони, зазначила в коментарі для Радіо Свобода Юдіта Попович, член Ради Регуляторного органу електронних медіа Сербії.

За її словами, вона єдина з членів Ради на сесії 6 грудня проголосувала проти надання телеканалу “RT DE” ліцензії на мовлення.

Подала заявку на трансляцію каналу “RT auf Deutsch (RT DE)” компанія “ТВ-Новости” (юридична особа RT), вказавши, що передачі “RT auf Deutsch (RT DE)” транслюватимуться з Росії німецькою мовою.

“Йдеться про те, що роль Сербії зводиться до того, щоб передавати сигнали на більш широку територію, через супутник”, – пояснила Попович.

У своії заявці “ТВ-Новости” посилаються на Європейську конвенцію про транскордонне телебачення від 1989 року, яка дозволяє транскордонне мовлення та ретрансляцію телевізійних програм між країнами.
Росія не ратифікувала згадану конвенцію, тому програма з Росії не може транслюватися в таких країнах ЄС, як Німеччина, але це можливо з Сербії, пояснила Попович.

Сербія ратифікувала цю конвенцію в 2010 році, і це дозволяє медіа, які мають ліцензію на мовлення в Сербії, транслювати свої програми через супутник в інших країнах, які її ратифікували. А це велика кількість країн Європейського Союзу.

Своїм – закон, Росії – ліцензію

Для Попович рішення Сербії про видачу такої ліцензії є скандальним і через те, що надана ліцензія дозволила транслювати телеканал, що належить іноземній державі. Тоді як надання подібного дозволу сербському державному або комунальному ЗМІ заборонено законодавством. Закон про електронні медіа Сербії передбачає, що ліцензія на транскордонне мовлення не може бути видана теле- або радіоканалу, “засновником якого є Республіка Сербія, автономний край або місцеве самоврядування”.

“У Сербії такий дозвіл не може отримати медіа, засноване державою Сербія, але ми дозволяємо іноземним державним медіа використовувати Сербію як пункт передачі”, – наголошує Попович.

У російському RT кажуть, що “RT DE отримала ліцензію на мовлення зі студій у Москві через супутник у Сербії для німецькомовної аудиторії в кількох європейських країнах”.

«Це оптимальне рішення, згідно з усіма чинними законодавчими та нормативними вимогами в рамках Європейської конвенції про транскордонне телебачення, згідно з якою RT DE може мати доступ до аудиторії по всій Європі”, – йдеться у відповіді заступника головного редактора російського державного ЗМІ RT Ани Бєлкіної на запитання журналістів, чому це ЗМІ звернулося до регулюючого органу Сербії за дозволом на трансляцію програм німецькою мовою.

За її словами штаб-квартира RT і телеканалу RT DE знаходяться в Москві. Програма RT DE випускається в Москві, Берліні та інших місцях, і компанія транслює її з Москви через Сербію на всі країни, відповідно до юридичних та нормативно-правових угод, які вже давно існують.

Як RT пробивається в Німеччину

Варто додати, що державний російський канал RT давно намагається забезпечити мовлення для німецької аудиторії різними шляхами і на різних платформах. Веб-сайт RT німецькою мовою існує з 2014 року.

У серпні 2021 року “RT DE” мав намір вести мовлення з Люксембургу через супутник, але регулюючий орган Люксембургу відмовив у видачі ліцензії, пояснивши, що технічні вимоги не були дотримані. Німецький MABB пояснив, що Люксембург діяв у цій справі посилаючись на те, що йдеться про компетенцію Федеративної Республіки Німеччина.

Russia Today, нині RT, вела мовлення в YouTube, але у вересні 2021 року YouTube видалив без можливості відновлення два німецькомовних канали RT. Прес-служба Google пояснила видалення каналів порушенням умов використання відеосервісу.

“RT DE було оголошено попередження за завантаження контенту, що порушує наші правила щодо неправдивої інформації про коронавірусну інфекцію COVID-19. Це призвело до призупинення їхніх прав на публікацію відео”, – сказали в прес-службі.

16 грудня YouTube знов видалив німецькомовний канал RT, створений для передачі ефіру нового німецького мовлення RT auf Sendung. Рішення ухвалено у зв’язку з раніше допущеними власником каналу порушеннями правил спільноти, повідомили у прес-службі Google.

“YouTube має чіткі Правила спільноти, в яких йдеться про те, що дозволено на платформі. Канал RT DE був видалений з YouTube у вересні за порушення наших Умов використання. Якщо канал видалений, власник каналу не може використовувати, володіти або створювати будь-які інші канали YouTube. Тому канал RT auf Sendung також був видалений за порушення Умов використання YouTube, а саме за обхід раніше накладених обмежень”, – зазначили в прес-службі компанії.

Нагадаємо, раніше прем’єр-міністр Косова Альбін Курті закликав ЄС до посередництва у перемовинах між Косово та Сербією. На його думку, поведінка Сербії на Західних Балканах мало чим відрізняється від поведінки Росії щодо України та Білорусі.

InfoPost.Media

Фото з відкритих джерел


Що таке Infopost.Media?

Це суспільно-політичне видання, яке розповідає українській аудиторії про національні меншини, а їм – про сучасну Україну. Ціль Infopost.Media – посилити національний діалог та згуртованість, протидіяти дезінформації та маніпуляціям, а також повернути Україну в її рідний дім – вільну спільну мультикультурну Європу.

Коментарі